30 augusti 2011

Utvärdering

När en har deltagit i ett evenemang som
en konferens, en charterresa eller en tävling
får en ofta vara med och utvärdera
Nuförtiden kommer det ett mail med en länk och
om en följer den så kan en svara på en massa frågor om
hur det var och vad en tyckte

Jag uppskattar det och känner mig sedd
Inbillar mig att mina åsikter spelar roll,
att jag kan göra skillnad

I min relation fungerar jag däremot inte alls så
Jag vill inte utvärdera allt hela tiden
Jag vill bara vara!

Joo, klart att jag vill prata om det uppstår problem
Om det är så att vi tycker olika eller någon av oss
blir ledsen på den andre

Men inte det här ältande utredande av vad som hänt och
vad som varit
som min exman hela tiden ville ägna sig åt
Ville att vi skulle ägna oss åt
Han mindes dessutom allt jag hade sagt vid tidigare
samtal (läs gräl) och kunde alltid beslå mig med fel

Så sa du inte i förra veckan
Det tyckte du inte förut
Du har ju sagt att du-
[och.så.vidare]

Jag avskydde det och jag är så grymt glad att
jag slipper det nu

Inga kommentarer: