31 augusti 2011

Mina fina läsare!

Vad glad jag blev av era svar på frågan om vilka ni är!
Det var väldigt roligt att läsa och en del som var nytt
för mig, faktiskt
Jag vet ju att många läser utan att kommentera,
jag är själv en sån läsare
Jag missar inte ett endaste inlägg hos Caroline, Drömma-Lotta,
Suziluz, Om kläder som är vackra-Joanna eller Livetjustnu
Men det är ganska sällan jag skriver något
Trots att jag vet hur kul det är att få kommentarer
Jag ska bli bättre på det!

Jag är tacksam för så mycket i mitt liv nu
Jag lever i kärlek med en man som jag älskar
och som älskar mig just så som jag är
Mina älskade barn mår bra och vi har ett mysigt liv ihop
Jag har två fina bonusbarn som jag lär känna mer och mer
Jag älskar mitt arbete och har flera fantastiska kolleger
som också kommit att stå mig nära privat
Jag har underbara vänner runt om mig, även om jag
träffar en del av dem väldigt sällan ´
Och så har jag, ovanpå det och helt utom min kontroll,
två superfina bonusmammor till mina barn
Det ni!

Så jo, jag är fortfarande lycklig
Eller igen
Eller äntligen
Jag tror inte att mitt liv någonsin har känts såhär komplett
Så rätt och lätt och fint
Jag kan längta efter saker, eller se fram emot snarare, men det
är inte en längtan bort från nuet
Det är just trivseln i nuet som gör att jag också vågar längta
Längtan är inte hotfull, den är inte tung att erkänna
Det är inte längtan förknippad med existensiell ångest
som det så ofta varit
Utan längtan sprungen ur lycka
Jag vill så mycket!
Med honom, med barnen - alla fem - och med mig själv
Det finns ingen gräns!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har dig i rss:en, så jag missar heller inget du skriver men kommenterar inte så ofta. Jag vet rätt sällan vad jag skulle vilja säga, men jag är i alla fall här regelbundet. Och jag hoppade över att presentera mig i inlägget under eftersom det känns lite... tja, du vet ju redan, på sätt och vis. ;)

Fortfarande lycklig sa...

Det är ju samma med mig: läser allt men kommenterar sällan. Men du är en verklig och viktig inspirationskälla för mig. Och ja, jag vet ju massor redan! :)