10 augusti 2011

I en annan värld

Mitt livs bästa sommar är snart slut
Inte slut vad gäller möjligheten att gå i shorts eller
plocka en bottenskyla blåbär till en paj
utan slut som i börja jobba
När jag säger att detta är den bästa sommaren
menar jag bästa sommaren som vuxen
Det går inte jämföra med barndomens somrar
eftersom premisserna då var helt annorlunda
Men om alla somrar sen, säg, 20-årsåldern
är under luppen så finns det ingen som slår denna

Att allt är så bra beror på att jag lever i en relation som är
just så som jag vill 
Med en människa som fungerar tillsammans med mig
Som jag fungerar tillsammans med
Vi älskar varandra och det hjälper såklart till men jag är
övertygad om att jag skulle kunna resa och hänga med honom
lika problemfritt även om han bara var en vän

Det blir fel ibland, som det alltid blir mellan människor som
är nära varandra och gör saker tillsammans
Konstigt vore det väl annars
Men det faktum att det blir fel ibland hänger inte över mig
som ett illavarslande hot

Livet är lugnt
Vi lär känna varandras barn, de lär känna varandra
Han tar ansvar för sina, jag för mina och det är ingen big deal
Han skulle aldrig kalla någon av mina avkommor för jävla unge
så som Exmannen mer än en gång gjorde

Jag bor i en annan värld nu