9 augusti 2011

Hemnet

Jag gick in på hemnet för första gången på väldigt länge
Vi är inte på något sätt där ännu, men jag kände att jag ville kolla
Vad stora lägenheter och hus kostar
Vad det finns och var
Bara känna på det
Han vill också
(Det är ju inte självklart att man vill bo ihop bara för att man
är ihop)
Men han vill alltså, han också (jippi!)
Sen, när några barn bestämmer sig för att de är vuxna nog att
flytta
Eller vi bestämmer att de är det...
Hittade omgående ett hus som skulle funka
Mer än funka faktiskt! Jag kunde börja packa nu på en gång
Fem mille
Det är sjukt mycket pengar men det skulle gå
Fast hellre vill jag nog bo i lägenhet
Han och jag och barnen
Längtan

2 kommentarer:

Caroline sa...

Drömma bör man annars dör man. Eller vad det nu hette :)

Fortfarande lycklig sa...

Just så: drömma måste man! Jag drömde mig iväg ända till Örgryte och sex rum o kök. Det är skönt att trivas med livet och ändå längta.