15 augusti 2011

Making plans

Jag insåg idag när jag satt på jobbet att jag planerar
Jag vågar det nu! Vågar tänka på livet på ett annat sätt
- lita på det, tänka att det kommer att fortsätta vara såhär
Planerandet tar sig olika uttryck
Jag surfar runt på hemnet
Jag funderar på resor jag vill göra och
konserter jag vill gå på
Såna där tillsammans-grejer, han och jag-grejer

Men jag planerar också mitt eget liv på ett nytt sätt
Jag tänker på mig själv med en ny glädje
Funderar på vad jag vill att livet ska innehålla
nu när det inte längre bara är överlevnad
som står på schemat

En vän sa till mig att det det tog henne flera år att
börja vilja något igen efter att hon hade lämnat
en destruktiv relation och träffat en ny man
I flera år ville hon bara vara i hans famn,
skyddad av hans armars vänlighet
Orkeslöst lycklig
Jag känner igen det där lite
Det har varit en sån trötthet, att läka tar tid och ork
Att jag börjar planera livet nu igen betyder kanske att
jag mig är på väg att bli hel igen

Inga kommentarer: