29 augusti 2011

Vilka är ni?

Bloggfrossa-Mike, som driver en av de absolut roligaste bloggar jag vet, ställer den frågan till sina läsare. Jag blev inspirerad till att göra detsamma. Jodå, jag vet att Bloggfrossa läses av betydligt fler än Fortfarande lycklig, men ändå liksom. Så...

Vilka är ni som läser här? Hur gamla är ni? Hurdana liv lever ni? Vad tycker ni om att göra när ni är lediga? Var bor ni? Och inte minst: hur hittade ni hit? Hur länge har ni läst här? Och så en slutkläm: finns det något jag borde skriva mer om? Eller mindre?

Åh, det vore så kul om många ville svara!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Namn: Ekorre :)
Hur gammal: 40+
Vad tycker jag om att göra när jag är ledig: Läsa romaner, plocka kantareller, fika med vänner, ta långa prommisar med hund i skogen.
Var bor jag: Storsthlm
Hur hittade jag hit: Har följt med sedan Paret-tiden.
Hur länge har jag läst här: Följt den här bloggen sedan du startade den.

Finns det något jag borde skriva mer om? Eller mindre?
Hm, jag gillar din blogg som den är! Du är lite hemlig men det förstår man ju, du vill inte outa dig själv eller någon som står dig nära. Jag vill läsa om din vardag, det skulle vara kul att läsa om hur du har det på jobbet och lite mer om de äldsta barnen kanske. Kram!

Anonym sa...

AK, 47 som gillar långa skogsrundor med hunden på ostkusten i Småland. Hittade hit i letandet efter en i liknande situation som en själv. Utgången hos mig är inte densamme men trots att jag inte har lyckats hitta "Parets" blogg så har jag en aning om att ingångsläget är mer eller mindre detsamma. Gillar de öppna och raka tankarna, svängningarna och glädjen i livet trots svårigheter. Kan inte relatera till den skeva kroppsuppfattningen så där hoppar jag över i läsningen. Fortsätt som du gör!
Kram!

Anonym sa...

MoM, kvinna, 49 år som bor i Stockholm. Har läst dig sedan parets blogg som jag hittade till via Allt för föräldrar för flera år sedan. Jag började då läsa av nyfikenhet på ert sätt att leva och har fortsatt för att du skriver intressant och jag har velat följa er resa.

Jag läser ofta och har alltid gjort det men kommenterar mycket sällan, är försiktig med Internet, men har kommenterat någon gång när det känts riktigt angeläget. Jag vill också nämna att jag ofta har känt med dig i din gamla relation och ibland suttit på händerna, för att inte kommentera, av frustration över någon annans agerande och hur det har uttryckts... Men nu är det nu och jag gläds åt din nya kärlek!

Jag ser fram emot att följa dig i bloggen framöver och den är ju din så det är bara du som bestämmer vad som ska stå där.

Allt gott!

Livet just nu sa...

Livetjustnu precis fyllt femtio. Bor i Skåne och har läst dig sedan paretbloggen.
Jag är här nästan varje dag men är dålig på att kommentera. Jag tycker om att läsa din kloka tankar och jag tycker om ditt språk. Dessutom är jag väldigt glad för att du har fått det bra. Lika bra som jag fick det. Livet är fantastiskt eller hur? :-)
Fortsätt skriva som du gör. Du är bra.
Kram!

Polly Perhaps sa...

På nätet lider jag av lätt schizofreni och har hetat både det ena och andra. Just nu Polly, men det är ett fånigt namn så ett byte står för dörren. Kvinna, typ 50, lever som varannaveckasförälder i en (sov-)stad nära dig.
Älskar mitt jobb och ägnar gärna ledig tid åt goda samtal, blogghäng, långa vandringar, styrkepass på F&S, sex och läsning. Hittade "Paret" via Sex & Erotik på AFF för kanske fem år sedan, tappade bort er ett tag, men hittade er igen. "Han" tappade jag snabbt intresset för, men dig följer jag med förtjusning. Jag älskar ditt språk och de inblickar du ger i din tankevärld (som skiljer sig en del från min). Kommenterar gör jag till och från, kanske någon gång i månaden? Dock aldrig tidigare under det här namnet. Tycker du ska fortsätta i vanlig stil, men om du får skrivkramp vore det kul att se din topplista på böcker på något givet tema. Kanske "Tio böcker alla kvinnor borde läsa"? Fast en så kategorisk rubrik skulle du aldrig sätta!

Ja, just det! Du är en av ytterst få bloggare som jag uppskattar mer som lycklig än olycklig/frustrerad. Ett slags adelsmärke i min värld!

Anonym sa...

K, som jag kallar mig, bor i Sthlm. Gillar att umgås med vänner, teater, utställningar och att läsa. Några år kvar till 40, nygift och har tre barn.

Har följt dig sedan LP-tiden. Läser ofta men kommenterar sällan. Tycker som flera andra om ditt sätt att skriva, ditt sätt att formulera din vardag är i toppklass! Jag tycker att du ska fortsätta precis som nu, livet liksom, du lyckas beskriva det!

Kram

Caroline sa...

Jag är ju Caroline och ag har inte fått upp dina inlägg i readern förrän nu, då fick jag nio på raken!

Jag tror inte jag behöver presentera mig eftersom jag liksom smetar ut mitt jag över Internet helt på egen hand på en helt annan plats.