13 mars 2012

Positiv. Ska. Vill.

Suziluz skrev en så bra kommentar här nedan. Om att tänka i termer av detta ska jag och inte tvärtom: sätta upp ramar som talar om vad jag inte ska. Det är tämligen självklart men ändå var det svårt för mig att tänka så när jag satt och funderade och kände mig ledsen. Och när jag tänker mer på det så inser jag att det där inte bara handlar om mitt sätt att agera i den här frågan utan att det överlag är lätt för mig att falla in i det mönstret. Jag är bra på att sätta upp ramar som är negationer. Och det är destruktivt.

Det är mycket mer lockande att tänka jag ska agera såhär, vara så här, ge det här. För det finns så mycket jag vill. Vara och ge. Som jag är och kan ge

Det är inget uppnåeligt
Det viktigaste just nu är att mata min självkänsla. Se vad jag är bra på, njuta av det och näras av den energi som finns där. Känna mig så älskad som jag är, för den jag är. Inte trots och brist utan tack vare och för att.

Jag är en bra människa
Jag lever ett bra liv, bättre än någonsin
Jag är omsluten av kärlek
Min pojkvän och mina barn visar mig dagligen sin uppskattning
Jag är landad i det men ibland glömmer jag och tror att
världen fortfarande ser ut som innan.
När den är alldeles ny.

Inga kommentarer: