2 mars 2012

Mitt bästa

Den bästa relation jag haft
Helt utan konkurrens
Bäst på alla sätt och inte minst pratsättet
Vi kan verkligen prata med varandra
Om allt! Om det som gör ont och om det som är roligt
Högt och lågt, svårt och lätt, skämt och allvar
Jag har aldrig haft så nära till skratt med någon och heller
aldrig känt mig tagen på allvar på det sätt
som jag gör med honom
Faktiskt tror jag att det hänger ihop!
Jag blir glad, varm och trygg av allvar och respekt
Och då blir jag roligare, lättare, gladare

Vi pratade igår
Och det var så som vi är: allvarligt, varmt, nära
Väjde inte men anklagade inte heller
Svettiga händer som trasslade in sig, kyssar på tårblöta kinder
Jag berättade om min känsla av att när jag försvinner ur hans
synfält så glömmer han mig
Att han kan kapa av och gå upp i sitt
Att jag behöver känna mig mer sedd
Inte bara för att jag varit van vid det
Han berättade om sin osäkerhet och känsla av att inte veta
hur man gör, för att det ska bli rätt  
Framför allt pratade vi om kärleken vi känner,
den stora livsviktiga kärleken
Att inget annat än vi finns
Om drömmar om sen och lugnet i nu
Som vi skapar tillsammans

Det borde inte vara möjligt
Men jag älskar honom lite mer för varje dag som går
För varje samtal, varje kväll vi somnar i sked,
varje morgonömhet  

Inga kommentarer: