26 mars 2012

Inspiration

Jag surfar till en - för mig - ny blogg: Krickelin
Klok vacker text och mycket bilder
Kreativt, roligt

Jag får en tankeställare och inser vad den melankoli jag ibland känner beror på
Mitt livs fladdrighet - att jag bor på två ställen och aldrig riktigt landar någonstans - gör att jag inte hinner med (eller tar mig tid till) att pyssla hemma, måla och tänka vackert.
Jag saknar sinnligheten och den kräver tid, att man stannar upp lite
Jag rusar genom livet och det mår jag bra av på många sätt, jag har stått stilla för mycket och för länge, stoppad av sådant jag inte själv valt. Men tempot betyder också att jag inte hinner se och njuta av det långsamma.
Livet innebär att man inte alltid kan få precis det man vill och utifrån den insikten måste man göra sitt bästa. Att inte ha ett hem utan två har sina poänger, nackdelarna får man hantera. Jag måste bli bättre på att vara hemma i lugnet också och ta hand om det som är mitt, se till att jag får ro och tid att göra allt det som jag mår bra av. I väntan på det gemensamma hemmet. Längtan och drömmar är fint men nuet är nu.            

Inga kommentarer: