29 mars 2012

Med sommarvarm sol i nacken

Jag går ut i solen, ett ärende hem till en kollega för att hämta upp lite material som jag ska jobba med i helgen. Det är lite kallt i vinden men väldigt varmt när man kommer i lä och får solen i ryggen. Jag svettas lite under trollhåret och känner att det är dags att sluta snurra halsduken så där vinter-många varv. På väg hem piper det i mobilen och det är en gammal kollega som just fått höra att jag sökt nytt jobb - på hans arbetsplats. Han vill bara säga att han hoppas att jag får det och jag blir glad ända in i hjärteroten över att känna mig välkomnad i förväg. In case alltså. Här tas inte ut några segrar i förskott, jag är en försiktig sort som ännu inte fattat att jag duger något till.

Solen värmer mig och fina människor likaså. Min familj mest av alla. Imorgon är det fredag och livet byter skepnad. Från vardagar med honom och hans barn till helg med mina barn. Det är fint liv på båda sätten. Sen nån gång kommer livet att vara ett och helt. Jag längtar efter det men njuter av det som är nu, också. Det är fint att längta utan att vara ledsen.

Inga kommentarer: