1 november 2011

Snäll mot mig

Jag var lite off igår, trötttrumpen och med lite kort stubin
Det har varit för mycket på jobbet ett tag nu
Barnen var stimmga vid middagen
Katten bajsade utanför lådan och mina träningskläder
hade inte hunnit torka över natten
I-landsproblem, allihopa
Och så ovanpå det: den jobbiga svartsjukan som jag inte
kan hantera över.huvud.taget
Så jag var lite...
tvär
kan man kanske säga
Bet ifrån mot alla som var i närheten

Jag och Yngstan pratade och jag sa ifrån att jag inte
accepterar att hon bär sig åt så
Hon förstod men var ändå tvungen att käfta emot lite
Men ok, det kändes bra ändå

Idag sa jag till min pojkvän att jag är ledsen
att jag var off igår
Han bara kontrade med att jag inte hade något
att be om ursäkt för
alls
Han är så snäll mot mig
Jag är ovan vid det
Fortfarande
Jag kommer att vänja mig, förstå att nu är det såhär
Men jag tror aldrig att jag kommer att ta det för givet

Inga kommentarer: