20 november 2011

Älskar honom och livet

Att vara sjuk och bli ompysslad är fint
Han låter mig sova, timmar i rad
Under tiden läser han, går en promenad
handlar mat och diskar
När jag vaknar blir han glad, frågar hur jag mår och
låter min ork och mitt tempo styra
Han är här, hos mig, trots att jag är rätt osocial
Men han kräver inget av mig

Det är fint att vara älskad och att få vara den man är
både i stort och smått

Vi har pratat om vårt liv, hur vi vill ha det
Rett ut en del mindre missförstånd
Nu vet jag mer hur han tänker, att vi vill detsamma
men att vi kanske uttrycker det på lite olika sätt
Att vi ska flytta ihop t ex
Att vi båda längtar efter det, men utan att vantrivas i nuet
Han hemnetknarkar inte, men det måste man ju inte heller
Det betyder inte att han inte vill bo ihop
Vi är bara lite olika

Jag älskar honom så mycket!
Livet är så lätt när han finns

Inga kommentarer: