13 november 2011

Saknad eller ovana?

Så många dagar av ledsenhet, frustration, panik
Av att bli alldeles för sedd och bedömd
Ett liv i någons totala fokus och centrum
En känsla av att vara till för någon annan
Att vitsen med mig är att leva upp till-, lyckas med att-
Ett liv som bara blev, visade sig vara, någon jag inte mådde bra i
Som jag inte fattade att jag inte ville ha
Vanan det gav
Ovanan nu
Befrielsen att slippa allt det där
Att få vara jag på mina helt egna villkor
Att få vara ifred är vilsamt när man har fått för lite av både
ifred och fred
Så jo, jag vet vad detta handlar om
Ovana
Men ändå: det är en märklig känsla att inte få svar
att inte vara sedd
att vara så... lämnad
Och varje gång det händer så tänker jag att
tänk om det inte bara är ovana
Tänk om jag faktiskt inte tycker om det,
om jag aldrig kommer att vänja mig
Saknar smeknamn, sötord, lappar, smått grejs

Äsch
Igen

Inga kommentarer: