29 november 2011

Fina sidor

Jag är i ett skede som är lite svårt att sätta ord på. Harmoniskt grubbel kanske... Jag känner mig så varmt och respektfullt mött och har tagit in det lite extra nu sedan förra veckan. Det är en så enorm skillnad och jag märker att jag förmår både se och ta mitt eget ansvar för saker på ett annat sätt. När ingen attackerar mig och vill ändra på mig och hurdan jag är blir jag mångfalt mer benägen att jobba med mig själv och var mogen i mina relationer. Min pojkvän och mina barn är de viktigaste för mig och nu känner jag att jag är mer i harmoni med mig själv. Det finns saker att jobba på men det arbetet är lustfyllt och roligt, inte påtvingat och nedbrytande.

Jag och Yngstan har också haft riktigt bra samtal de senaste dagarna och jag känner att jag når fram till henne nu. Om mitt sexliv som hon inte har med att göra, om att inte kunna sova, om konflikter av olika slag, om att vara älskad och om var hon vill bo. Hon tar mer eget ansvar nu, när jag intar en fastare hållning. En positiv spiral!

På det hela taget är jag en lycklig människa! Livet har sina sidor men de flesta är fina.

Inga kommentarer: