3 november 2011

Flytt

En av mina bloggfavoriter,
Om allt som är vackert-Joanna, 
har just flyttat
Jag avundas henne inte att renovera en lägenhet
gravid
med foglossningar och
med tvååring  
Jag avundas henne inte stöket och kaoset
Jag läser hennes fina blogg i lugnet och ron
i mitt o-flyttstökiga hem      
(och njuter ännu lite extra av att nuförtiden bo just i
ett ostökigt hem)
Jag trivs alldeles prima här
Mitt hem är min favoritplats på jorden
Men samtidigt och trots allt jobb det är med att flytta
(och där ingår allt meck med att sälja och köpa bostad)
så längtar jag efter att det
Jag vill dela hemma med mannen jag älskar
Jag vill ha honom nära varje dag
Jag vet att det kommer att fungera
Jag vet att jag kommer att må bra
Väntan på år som måste gå känns så onödig
Jag vill inte vänta
Jag har slösat bort så många år av mitt liv
Nu vill jag ha allt det bra på en gång

Men
Vänta är det
Vänta måste jag

Inga kommentarer: