21 november 2011

Enkät från Caroline

Vad är den äckligaste mat du vet?
Inälvsmat. 

Vad ångrar du i livet (om något)?
Herrejösses, det är ganska mycket det. Men det mesta som jag ångrar kan summeras med att jag varit för mesig och inte sagt ifrån i tid.   

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Växlar mellan kjol/klänning och jeans/skjorta. Utomhus blir det kängor, ullkappa och stora sjalar.   

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Om skor inte räknas så är det nog ett par DKNY-jeans för 1 500, fast det var typ 10 år sen. Köper sällan dyrt eftersom jag mest har second hand-kläder.     

Har du någon oanad talang?
Det beror på vem som inte ska ana. Men om det handlar om sånt som inte outats här på bloggen - t ex att jag är pysslig och gillar att sticka, sy, baka och måla.     

Vad gjorde du i helgen?
Jag var sjuk, låg nedbäddad och läste mestadels. 

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Det som handlar om jobbet vill jag inte gå in på. Men annars är det att bli frisk, fortsätta skriva på min berättelse samt fatta ett beslut om julen.    

Vad har du på dig just nu?
Ett par för stora slackerpants, en barntröja från Kapp-Ahl, en stickad olle och raggsockar 

Senaste låt du lyssnade på?
Starlight (Muse)

Bästa skönhetsknep?
Att alltid tvätta sig.  

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Den som bäraren är bekväm med, i grund. Men visst: jag tycker att min pojkväns smala svarta jeans är snyggare än säckiga blå, och att hans farfarströjor är finare än tunna gubbskjortor.   

Vem saknar du?
Jag saknar Genus och tycker att hon kunde bo här.   

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att vi här och nu kunde köpa en stor centralt belägen lägenhet med tillräckligt många rum   

Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Smilgrop, Genus och min pojkvän. Ingen inbördes ordning.  

Bästa boken nånsin?
Det går inte att utse EN. Men jag hade inte varit den jag är idag om jag inte hade upptäckt Joyce Carol Oates när jag var typ 22.    

Vilka tidningar läser du?
Morgontidningen och så prenumererar jag på Vi Läser och Etc. 

Vad önskar du att du var bättre på?
Jag skulle vilja vara bättre på att säga nej.  

Är du religiös?
Nej. 

Vad är din största rädsla?
Att någon i min familj ska dö eller bli svårt sjuk/skadad.   

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Jag skulle kunna fylla en hel anteckningsbok med alla elaka saker mina klass"kompisar" och min bror sa till mig när jag var barn. Men om jag ska välja nåt mer sentida så kändes det inte så snällt när min Exman sa att jag är så störd att jag aldrig kommer att bli lycklig.        

Vilka personer betyder mest i ditt liv?
Min familj: pojkvän och barn samt mina närmaste vänner.   

Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Barn? Nä hörni, det är inte aktuellt. Men om jag hade varit 30 så hade Karin legat bra till     

Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
Jag kan inget om bilar. En miljövänlig lagom stor...   

De tre finaste sms du fått i år?
Då väljer jag, vilket som, från min pojkvän, ett från Yngstan och ett från Smilgrop.  

Inga kommentarer: