18 november 2011

Lyckan ändå

Livet är fint
Jag känner det, verkligen, trots att den gångna veckan
innehållit mer bråk och mindre rolig tid än jag vill
Ibland kan jag bli rädd att min älskade ska tröttna på mig
och min stökiga familj
(eller ja... min stökiga dotter)
Att han ska lämna mig
Men så kommer jag på
Det är inte han som är sån, det var han den andre
Det var han som lät allt missnöje komma ut genom munnen
Som inte kunde fördra och tiga om saker
Se det bra som alltid finns
Nu finns det inget att oroa sig för

Jag missar eventuellt en rolig fest imorgon
eftersom jag håller på att bli sjuk
Det är skit, verkligen, men det gör samtidigt inget alls
En paradox, jo visst, men livet är fint och det
betyder så mycket för mig att bara få lov att vara jag
Den lyckan finns där genom allt    

Inga kommentarer: