15 november 2011

Att åka på konferens

Jag har varit på konferens med jobbet
Vi hade ett par bra arbetsdagar och trevligt häng på kvällen
Sånt är jag sällan orolig för nuförtiden

Det som oroar mig är maten - vad och när man ska äta
Dels är man hänvisad till vad som serveras på hotellet/anläggningen
och dels är det det sociala: att vissa människor inte kan
låta bli att kommentera vad man äter och inte

Men det gick bra!

PLUS
- de grova ostmackorna till förmiddagsfikat första dagen
- att det fanns både torkad och färsk frukt samt solrosfrön i skålar utanför konferensrummet
- att salladsbordet var stort och fräscht
- att vi fick förrätt + huvudrätt till middagen, men ingen efterrätt. Bra prioritering
- att bären till frukosten inte var sockrade

MINUS
- kakbuffén till förmiddagsfikat andra dagen
- godisskålen på rummet: choklad i långa banor
- efterrätt till luncherna, paj respektive kladdkaka
- godisskål utanför konferensrummet

Fler plus än minus, alltså

4 kommentarer:

L sa...

Går det bra med minskningen av sockerintaget? Klarar du att avstå från godis?
Känner du någon skillnad i så fall vad gäller suget?
Hade varit kul att höra lite om det. :-)

Fortfarande lycklig sa...

Ja det går bra. Noll socker sen... ja det är väl sju veckor eller nåt nu. När jag bestämmer mig håller jag mig till det, men ångestfritt är det absolut inte. Jag har haft extremt låga dagar när jag känt att inget är riktigt kul utan choklad. Och jag har ätit mer nötter än jag borde ibland. Men det är ok. Jag mår bra, magen mår bra och träningen går bättre.

Caroline sa...

Men så bra det går för dig med socker, jag är mycket imponerad, eller utan kanske jag skulle säga.

Fortfarande lycklig sa...

Tack! Träningen är min räddare i nöden många dagar. Den gör mig glad och får mig att fokusera när abstinensen sätter in.