20 maj 2009

Vill ha

Jösses vad jag gnällde nu då.
Ja, sorry. Det bara kom ur mig.
En sån massa trötthet.

Jag behöver jobba. På en sak som ska vara klar snart.
Helst idag.
Som inte är det.
Och inte blir det.
Inte med den här takten.
Lika med: ingen takt alls.

Jag vill ha detta.
(Hur svårt kan det vara?)

Nattsömn, minst sju timmar. Mellan halv tolv och halv sju funkar.

O-sex vardagsmorgnar. Inte ens ett gulligt (eh, nä) försök till-
Frukost utan att prata relation eller väsande samtala/gräla.
Istället: hinna med barnen. Se till att de vaknar och kommer upp i tid för att hinna äta i lugn och ro. Prata lite med dem innan deras dag börjar.

Jobbdag. Ifredhet så att jag kan jobba. Lika med: inte ett ständigt flöde av mail och sms att ta ställning till och svara på (helst på en gång).

Middag med prat om dagen och smått och stort beroende på vilka som är hemma och vad vi vill prata om, vi som är med.

Kväll med lugn och ro och värme. Som kan innehålla stressat spring med tvätten, filmslappande i soffan, jobbande vid köksbordet, hemma-fixande, picknick-förberedande... eller nåt annat av det normala i en trebarnsfamilj.

Läggdags med ömsint och kul sex om båda vill och är tända. Annars bokläsning eller småpratande en stund innan man somna.
Alternativt sova ensam med Katten.

Så.
Hur svårt kan det vara?

4 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Titta på dina önskemål och drömmar.
Titta på vad som gör att det inte blir så. Välj bort det som inte fungerar!
Åtminstone för en tid. Våga vara egoist. En ensam egoist.

Li sa...

Väldigt svårt om man har en bekräftelsenarkoman i samma hem.

Fortfarande lycklig sa...

Jag vet vad jag borde välja bort för att få frid och ro. Men jag vet ju också vad jag mer väljer bort i så fall.

Bekräftelsenarkoman, bra ord.
Konfliktknarkare är ett annat ord. Som min Genus använder.

Caroline sa...

Vad är det du mer väljer bort? Man kanske får önska ett inlägg om det?