24 maj 2009

Berättade

Jag berättade det för honom.
Mannen.
Att jag inte vill träffa Tonträff, sorry Mumindalen.
Mer tillsammans med honom om inte.
Hon vill träffa mig ensam också.
Grejen var ju, från början, att jag trodde att om hon och jag.
Har en egen relation. Så kanske skulle det inte kännas.
Så konstigt att hon är vän med honom.
Alltså verkligen vän.
Trots att hon var en spraydate först. En mumsing.

Men. Jag fattar ju att det är knepigt för henne.
Att hon kan känna att det är konstigt om jag och hon.
Ska ses över te eller vin, bara vi.
Och bli vänner. Bara vi.
Också.
Lojalitetskonflikt. Kan det bli.
Medlare mellan oss. Vill hon inte vara.

Jag sa de till honom.
Han förstod.
Blev ledsen först, men förstod.
Hade missuppfattat mitt lugn.
(Att han kunde läsa mig så lite.)

Om jag bjöd hit Barista på middag. Och Mannen.
Hur skulle det bli?
Den bilden fick honom att förstå.
Verkligen förstå.

Bra.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Bra att du visar vad du vill.
:D

Anonym sa...

Varför ska han ha kvar sin gamla flirt, om du inte får ha kontakt med Barista? Eller Rocky?
Det känns som om han försöker göra dig osäker på honom. Att du skall veta att det finns konkurrens...
Varför hänger hon kvar med en man som hon vet är upptagen? När de träffades var han ledig, och hon hade ett annat syfte än att bara vara vän.
I något mail till henne bad han väl henne att vänta på honom?
Det är väl det hon gör.
Och mannen trivs med att ha två kvinnor runt sig som båda vill ha honom.
Så kanske det inte alls är, men...

Fortfarande lycklig sa...

Sanna: tack för ditt stöd. Det känns som att det är just det jag gör. Visar vad jag vill och inte vill på ett juste sätt.

Anonym: Hon är inte en flirt. Längre. Hon är inte en konkurrent. Rocky är min vän fortfarande och jag tror att jag kommer att kunna vara vän med Barista igen sen med. När allt lagt sig.

Min man trivs på många sätt bättre med kvinnor än med män och det är en av hans goda sidor.

Detta har mer med mig än honom att göra.