17 maj 2009

Prata prata (prata)

Jag är förtegen.
Kylig.
Avstängd.

Jag säger saker som jag inte menar.
Jag tänker saker som jag inte säger.

Enligt Mannen.

Om jag bara sa hur jag känner. Vad jag vill. Om jag bara var sann och öppen och rak. Så skulle det inte vara nåt problem. Säger han.

Men om jag säger:
Jag vill inte knulla med dig. På det här sättet. När jag inte känner längtan. När allt ska kämpas fram.
Jag vill inte suga dig bara sådär. I köket. För att du säger. Åt mig
Jag vill inte att du drar ner mina byxor. Och börjar slicka mig. Bara sådär.
Jag vill bli kåt innan. Jag vill längta, fan också. Att det ska vara så svårt.

Ja, och hur kommer vi dit då? Säger han.
För min lust. Är inte heller harmonisk.

Nej, jag vet.
Och det är sorgligt, det med.
För vi vill ju båda ha det bra. Känna glad tillitsfull kåthet.

8 kommentarer:

Caroline sa...

Det finns ju en massa sex man kan experimentera med innan man ger sig på ta- och ge-sex, som slicka och suga. För mig är det det sista jag skulle vilja så länge det är knepigt i relationen. Här har vi haft det absolut knepigt ett tag, och vi gör det verkligen enkelt nu. Gör sexet enkelt. Jag vill inte annat än det enkla. Vill inte se på mig, röra mig, vill inte, vill inte hänga upp och ner i taket, vill inte sitta med stayupsen på altanbordet.
Enkelt.

Fortfarande lycklig sa...

Jag håller med dig helt och fullt. Så basic som möjligt och med lång startsträcka så jag hinner med. Så vill jag ha det nu när lusten haltar.

Men mest av allt är det lugn och ro i relationen som kan få min lust att leva.

Carin sa...

Åh herregud vad jag skulle bli avstängd om nån BAD mig om en avsugning. Sånt ska komma från den som gör det, aldrig aldrig krävas, för då kvävs man. Och kommer det inte så kommer det inte.

Anonym sa...

Denna "nya" var öppen & rak, inser att du lindat in och hållit inne med dig själv. Mer än jag trodde då jag tycker du skrev rakt tidigare. Tack för ditt förtroende//Tekla

Vardagslyx... sa...

Att du inte kunnat prata fritt har man lätt kunnat förstå om mån läst bådas bloggar.
Din beskrivning av ert sex får det att vända sig i min mage.
Stor kram utan krav får du av mig!!
Ps. Tack för förtroendet!

Fortfarande lycklig sa...

Välkomna hit!

Carin: Ja avstängd blir jag. Det är inte per definition fel att sex börjar så, med oral stimulans på konstig plats. Det kan vara toppen. Men de är tajmingen som ofta saknas. Och DÅ blir det superfel.

Rekla: Ja, jag har lindat in. Nu tänkte jag sluta med det.

Vardagslyx: Jag känner mig glad för att jag tog det här steget och det är fint att några av mina bästa läsare följer med mig. Inte minst du! Krav är jag i sanning trött på. Jag är en ok person, utan att vara perfekt på nåt sätt, som vill få vara den jag är och utvecklas på mitt sätt. Självklart vill jag blir en finare människa och komma till ro med mitt bagage. Men i min takt, med mig själv som projektledare. Att det ska vara så svårt...

Marie sa...

Tack för förtroendet!!!

Och nu känns din blogg mer ärlig, du kan verkligen öppna dig nu och det känns bra.

Till det med sex som du skriver ovan, jag FÖRSTÅR enormt varför du stänger av.

Det måste ju finnas en raksträcka där man blir tänd och sen bygger upp.
Visst kan det vara skönt med en pang på ibland men den kommer ju oxå när hela lusten finns.
Och finns inte lusten så blir allt pannakaka och man får panik (ja jag iallafall) om det hela tiden krävs på det och det, gör si och jag gör så osv....

Man stänger då av om den andre inte lyssnar och tar in och håller med och hjälper till.

Många kramar till dig från M

Anonym sa...

Jag säger detsamma som ovan. Tack, för att jag får följa med dig, och jag känner med dig. Det är otroligt tufft att vara så pressad som du blir. Stor kram.