28 maj 2009

Svartsjuk, nej

Jag är inte svartsjuk.
Känner mig missförstådd.
O-förstådd.
Inte förstådd. Osedd.

När Mannen tror det.

Jag känner mig inte bekväm med att umgås med hans fd flirt.
En person som fram tills de senaste dagarnas nyansering
(som jag bad om)
har framstått som en person
utan fel och brister
Alldeles ljuvlig i sitt hela jag

Och så. När jag inte riktigt tycker
att hon är det.
Ganska långt ifrån till och med.
Så blir det konstigt.

Men det betyder varken att jag
är svartsjuk på deras vänskap
eller att jag
bara nedlåter mig till att umgås med människor
som är perfekta.

Absolut inte.
Snarare är det människors icke-perfekthet som gör
att jag vill vara med dem.

Det betyder bara att...
jag inte finner min plats mellan dessa båda
Jag vill inte ha den plats jag.
Tilldelats.

Inga kommentarer: