29 maj 2009

Som är jag

En massa gammalt jox föll över mig.
Inte bara för att jag snart ska sätta på mig på ett
tåg
hem till min mamma.

Men såklart därför
också.
För att det är vidöppet in idag.

Vi var ute och åt lunch, Mannen och jag.
På det stället där vi träffade den lilla killen
vi hade tresex med
första gången.
Två år sen, rätt på pricken.
Så länge sen det känns.
Den där våren, sommaren.
Då det hände så mycket att det räcker
för ett halvt liv.
Mycket mer än jag står ut med
på en gång, egentligen.

Och så tänker jag på att jag om några timmar
sitter i min mammas kök.
Och att just sånt där
är sånt som jag inte kan berätta
Det jag mest självklart inte kan berätta för henne.
Att det finns så mycket jag inte kan berätta.
Att jag nästan undrar vad jag alls kan berätta.
Vad av mig finns kvar att visa upp?
Hur likt mig blir det?

K6.
Mannen med en annan kvinna.
Jag med en annan man.
Med Rocky.
Underbart och hemskt.
Unga killar.
Tresex.

Och alla gräl.
Allt de handlat om.
Så mycket som är jag.

7 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Ja nog förstår jag att allt inte kan vädras med en mamma.
hur du mår på insidan av allt detta kan jag bara föreställa mig.
Kram och hoppas helgen blir något bra!

L sa...

Jag gillar verkligen att läsa din blogg! :)

Fortfarande lycklig sa...

Vardagslyx: nej, allt kan sannerligen inte pratas om. Förvånande mycket i nu kändes väldigt ok att ta upp men DÅ är undangömt och jag... bangade på det. Kanske känns det annorlunda en annan gång.

L: Din kommentar gör mig glad! Kul att ha dig här. :)

i sa...

Hmm. Jobbigt kan det vara. Djupa jack i tungan när mammas frågor glider nära.

men du:

Jag såg texten

-----
K6.
Mannen med en annan kvinna.
Jag med en annan man.
Med Rocky.
Underbart och hemskt.
Unga killar.
Tresex.
-----


Raden "Underbart och hemskt." intresserar mig lite. (Tro det eller ej, detaljbilderna är jag INTE intresserad av. Minns alldeles för många såna själv.) Kan du utveckla vad som var underbart resp hemskt eller när det var eller blev respektive, eller ur vilka perspektiv vad förtjänade vilket omdöme??

OBS:
"Respektive Perspektiv" Säg det 100 ggr så fort du kan.... :-)

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

i ovan var jag

Fortfarande lycklig sa...

I: Underbart och hemskt sammanfattar min relation med Rocky.

Det är så många turer att jag skulle kunna skriva en bok om det. Han är en alldeles underbar människa på massor av sätt och han har gett mig så mycket energi och livsglädje och värme. Samtidigt är han en egocentrisk och omogen person som har gjort mig riktigt illa några gånger.

Sex med honom var lätt och varmt och... basic. Långt från det bästa sex jag haft men oerhört innerligt för att vara mellan två människor som inte kände varann särskilt väl.

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

Så det gällde specifikt Rocky.

OK, då hajar jag bättre.