27 maj 2009

Under kläderna

Underkläder var det ja.

Vad är det med män och underkläder?
Jag har åsikter om mina egna.
Jag vet vad jag vill ha.
Men jag bryr mig inte så värstans mycket om vad han har på sig.
Alltså. Jo. Om en stillsam jeansuppknäppning avslöjade en gubbkalsong av modell Jockey y-front skulle jag väl fnissa till kanske.
Och antagligen ta det som ironi. Av nåt slag.
Men sfären vanliga jävla kalsonger
Finns det inte mycket att säga om.
Det är ju ändå innehållet som räknas.
Liksom.

Men så tänker inte killar.
Inte de killar jag träffat i alla fall.

Där finns det åsikter -
och de åsikterna får man veta.
Vare sig man ber om det
eller inte.

Oftast är det ju inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland får jag impulsen att köpa nytt och fräckt. de blir alltid liggandes, slutar alltid med vanliga bomullstrosor, helt osexiga. Precis som du, jag bryr mig inte alls vad sambon har under jeansen. Men jag antar att man inte bryr sig när man levt ihop under många år.

/K

Fortfarande lycklig sa...

Samma här. Jag kan tycka att spetsunderkläder är fint ibland, känner mig vacker i det. Men då ska det vara mjuk (och dyr, oftast) spets och inte nåt vasst HM-krafs.

Men poängen är ju att det inte är kul att göra sig till och pynta sig för nån som KRÄVER det eller ens TJATAR som fan om det. Vilket Mannen tack-o-lov inte gör.