27 maj 2009

Mamma

På fredag. Åker jag till min mamma.
Jag har inte träffat henne på snart ett och ett halvt år.
Inte pratat sen nån gång förra våren.
(Minns inte riktigt när det var.)

Tills nu ikväll då.
Ringde henne för att tala om när jag kommer.
Det var. Lätt. När jag väl gjorde det.

Skrivit brev har vi gjort.
Nu i vår.
Eller sen i vintras faktiskt.
Och nu ska vi ses.
En hel helg.
Bara vi. Hoppas jag.
I alla fall så kommer jag ensam.

Som i ett kidnappningsdrama: kom ensam. Om du ringer polisen...

Jag är nervös.
Rädd.
Glad.
Allt. Samtidigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till. Ska tänka på dig.

Fortfarande lycklig sa...

Tack vännen min!

Vardagslyx... sa...

Hoppas allt går bra!

Fortfarande lycklig sa...

Tack du med Lyxvännen! Ja, det kommer säkert att bli lite jobbigt men nog kul med. En ledig helg är ju trevligt bara det. Och fint väder ska det bli :)