15 maj 2009

Konflikt avstyrd

Loggar in. Inga kommentarer. Förmodligen har ingen ens varit här. Jag vill skrika ut: det är ju jag. HÄR är jag. Nu. Men det. Går ju inte.

Så i tysthet skriver jag vidare, som om jag var på gamla bloggen och alla läsare var med.

Var hemma hos Mannen på lunch och det var lugnt och mysigt. Inte anspänt. Vi åt och drack kaffe och sen hade vi sex av det slag jag just nu (eller kanske alltid) tycker mest om: sånt som börjar med hångel och kramar och ligga nära.

Sen. Efter det. Ville han prata om sex i allmänhet. Om bloggen som ska bli annorlunda nu.
Jag ville inte det. Sa det till honom, lugnt och vänligt. Han blev arg. Ville konfliktknarka lite runt det och först när jag hotade med att gå hem slutade han.

Vi gick ut. Loppisrunda.

Han kommer hit sen. Och det känns bra. Igen.

2 kommentarer:

Robert sa...

Kommentarerna kommer nog snart igång... det var inte svårt att hitta hit. Tycker jag iallafall.

Fortfarande lycklig sa...

Välkommen hit! Kul att du hittade mig.