24 maj 2009

Jaha. Obekväm

Jag träffade Tonträff i fredags. Middag hemma hos Mannen. Mat, prat, vin. Hon är bra, trevlig, intressant. Men hon är hans Tonträff och fd flirt och jag känner mig inte bekväm.
Med det.
Med henne.

Jag är inte svartsjuk.
Jag vet att de inte har nåt på gång som jag har anledning att vara orolig över.
Jag kan inte sätta exakta ord på det, men jag känner mig inte bekväm.
Att komma hem till honom, hon är där.
Han kommer ut i hallen, hälsar på Yngstan och mig, lite snabbt.
Hon kommer inte ut och hälsar utan... ja, jag vet inte. Sitter kvar i köket.
Vi hälsar. Ingen kram.
Jag hjälper till med maten, dukar.
Vi äter.
Pratar.
Jag nattar Yngstan.
Vi pratar vidare. Men.
Det släpper inte.

Mannen är på ett strålande humör och jag känner mig stel som en pinne.
Jag tycker att hon är tillgjord.
Och känner att jag inte fattar riktigt vad det är som är så speciellt med henne.
Och jag känner mig orättvis. Samtidigt.
För hon. Är säkert inte heller helt bekväm.
Eller så är hon det.
Och det är jag som är den felande länken.
Som inte bara kan slappna av och vara. Normal.

Och idag.
När jag sätter upp mina nya gardiner i köket.
Och han kommer och tittar och det första han säger.
(Eller andra. Efter att det blev bra med lite färg i mitt vita kök)
Är.
Jag måste skicka ett mms till Tonträff.
Jag är nästan säker på att hon har samma tyg.

Jaha.

4 kommentarer:

Li sa...

Om hsn dks hs dins <<<<<<2flirtar" som era vänner, kanske du skall göra det samma......
När du och mannen har en kväll å tu man hand, så kan du ju alltid ursäkta dig med att du måste mms:a din VÄN Barista!

Han mår säkert lika bra då dom du gör......

Li sa...

Nu vet jag inte vad som hände, men det var den värsta texten jag sett...


??????Det är i alla fall inte felstaving.

???

Anonym sa...

Jag tycker det verkar som att han hämnas för din otrohet. På ett oklanderligt sätt. Och om du skulle reagera på det, så får han bränsle på sin konfliktbrasa, och det är vad han vill. Ursäkta om jag är hård, men jag skulle aldrig klara en situation som den du beskriver här. Usch och huga. /Fiberfrossa

Fortfarande lycklig sa...

Nej, jag tror inte att han hämnas genom Tonträff. Det gör han måhända (omedvetet) på andra sätt men inte i detta.

Däremot är jag lite putt över att han läser mig så dåligt att han tror att jag är helt lugn med henne. Det är jag inte och det kan jag tycka att han borde se. men istället för att grotta ner mig i det får jag helt enkelt säga det till honom.