20 maj 2009

Trött

Så trött.
Så in i dödens trött.

Sömnig-trött. Efter en senare kväll än jag ville.
Men det är det lilla.

Trött-trött på en man som inte kan vara fucking normal.
Som inte kan, fixar, att komma hem till mig på middag utan att trumpet och vresigt spela upp pjäsen Den sårade mannen.
Som inte säger som det är: jag är ledsen.
Som skyller allt på mig.
På att iskyla och avstängdhet.
(Fattar ni hur trött jag är på att höra de orden?)

Trött på en man som efter att ha grälat både sig själv och mig till sömns nån gång efter ett inatt väcker mig med.
En tunga som pressar sig in mellan mina läppar.
En mun runt min ena bröstvårta.
En hand på mitt kön.
To make it up, liksom.
(Tack, men nej tack)

7 kommentarer:

Carin sa...

jag tror att han riskerar förhållandet med det där beteendet. Jag skulle i alla fall - hur underbar han än var i övrigt - tappa sugen för hela projektet och lägga ner om jag blev behandlad på det sättet. Det är respektlöst.

Anonym sa...

Håller med föregående talare...

Känns som lite att han tänkte att förföra dig i sömnen och att du skulle vakna och pang vara med på allt i ett inte riktigt vaket tillstånd..och inte säga nej...inte nu...han liksom försöker på alla sätt...

Men sex är inte allt...tycker inte jag...för att det ska funka ska allt annat funka och tvinga till sig sex genom tjat och gnat gör ju att man rymmer, stänger in sig, drar sig ifrån....

Men tyvärr finns vissa Män som inte accepterar det...som tror sex är lösningen på allt....

Kram M

Vardagslyx... sa...

Jag blir arg så jag ruggar!!!
Kan han inte visa någon som helst respekt!

Li sa...

Han försöker skylla allt på dig verkar det som, men i själva verket är han nog ruskigt isäker i sig själv. Rädslan/dem dåliga självkänslan gör att han inte verkar kunna agera på rätt sätt. Hans logiska jag borde förstå att komma hem till dig och bete sig så får total motsatt effekt mog vad han vill...
Är det typiskt manligt tro? Att tycka att sex är ok efter ett gräl, och när man inte alls är vänner? Det skulle bara få mig argare...

Li sa...

Förlåt för att jag stökar ner i din fina blogg med en massa stavfel. Hade lite för bråttom! :-)

Anonym sa...

Det är absolut inte typiskt manligt... Har aldrig haft sk. "make-up" sex eller försökt ha sex precis efter att vi grälat. Då har jag verkligen ingen lust till sånt.

Skulle iofs inte få för mig att väcka min tjej mitt i natten när hon ligger och sover och det är arbetsdag dagen efter heller...

-Xerxes

Fortfarande lycklig sa...

Carin, M, vardagslyx och Li: tack för era ord och ert stöd. Arg blir jag med. Men mest ledsen och trött. Jag vet ju nånstans att det inte riktigt går att leva utan honom. Det är som när jag var ung och deprimerad och tänkte att man kan ju alltid ta livet av sig. Tills jag insåg att det kan jag inte alls. Jag skulle inte våga. Jag skulle inte vilja såra de som älskar mig genom att göra så. Den utvägen är borta. Lite så är det nu. Och det känns inte bra. Alls.

Xerxes: Jag säger så lite som möjligt om manligt och kvinnligt i generella termer. Det är inte min ambition att göra såna uttalanden. Men i den mån jag kan se skillnader så tror jag att de är socialt konstruerade och inget annat. Ville bara klargöra det.