21 maj 2009

Välja bort

Vad jag mer väljer bort. Undrar Caroline.
Om jag väljer bort Mannen.

Massor.
Allt det negativa, som är anledningen till att jag funderar.
På att välja bort. Vet ni redan.

Det positiva, som gör att jag inte vill.
Hur ser det ut?

Jag skulle välja bort
min bästa vän
den som känner mig bäst
och vet mest
om allt jag varit med om som liten
och vad det gjort med mig

Jag skulle välja bort
den roligaste samtalspartner som finns
den jag skrattar högst och hjärtligast
tillsammans med
den som gillar att göra samma saker
samma filmer
samma musik

Men viktigast
Jag skulle välja bort
den enda man jag verkligen älskat
den som fått mig att vara världens lyckligaste
som gett mig den största njutningen som finns att få
den varmaste och lenaste kroppen att somna hos
efteråt.

Det vill jag ju inte

4 kommentarer:

emma sa...

Det är ju av samma anledningar som jag inte väljer bort mannen som jag varit så lycklig med. Som är den underbaraste samtalsparten.... Som älskar att göra samma saker som jag...
Som jag kan skratta så befriat med...
Som jag har världens skönaste sex med.
Men som då och då slår mig.
Riktigt illa.

Och det vill jag ju inte....
Vem vill det?

Och det är väl där jag undrar...

Hur långt skall vi sträcka oss, i en relation vi inte mår bra av?

Anonym sa...

Psykisk el fysisk misshandel... Ja då har vi redan sträckt oss för långt. Allt det där fina kan vi få med någon annan...som inte ger det där man mår dåligt av. Men förstår att det är svårt... Emma ta hjälp och hoppa av. Jag tror inte att du vet hur bra du KAN få det. Kram

Fortfarande lycklig sa...

emma. Det skulle vara så lätt att säga: lämna honom! Du ska inte ta att han slår dig. Men. Jag säger inte det. Och det är såklart inte för att jag tycker att det är Ok att han slår dig. Utan för att jag inte vill döma dig, skuldbelägga dig, för att du stannar. Jag vet hur svårt det är när den man älskar gör en illa. När man inte orkar leva med honom men inte heller kan leva utan honom. När Utan blir dött.

Jag vill ge dig styrka att fatta det beslut som är rätt för dig. Och att stå fast vid det.

Sanna sa...

Jag blir glad nr jag ser dig skriva om allt det fina. Men så sogsen att allt det fina inte ska få komma fram.

Man ska inte eller får inte tillåta andra att bossa runt en eller absolut inte slå dig. Emma försök att ta dig därifrån du förtjänar så mycket mer än en s.k man som slår.