26 maj 2009

A close shave

Det där med att raka sig.
Där.

Jag skrev i ett sms till Mannen att jag känner mig vuxen nu.
När allt är lugnare.

Han skojade om att det är busken där som är (ut-)vuxen.
Haha.

Jag kan ta det.
Och tycka att det är rätt kul.
Och vet att han inte menar
Fy vad äckligt att du inte är välrakad.

Men ändå.

Det är nåt med det som stör mig som fan.
Att man ska vara välrakad för att få ha sex ungefär.
Eller.
Att en kal fitta skulle göra mig mer kåt?

Sånt säger han.
I nån slags välmening:
Att det hjälper till att fokusera på sex.

Om det nu skulle stämma
(vilket jag inte tror)
Så är det kanske mindre fokus
på sex
jag behöver.

Inte mer.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror såhär. Att om man själv gillar känslan av att vara kal, så gör man det för sin egen skull och då är det något bra. Jag gör det, tar bort hår, utan att ens ha något förhållande eller ett sexliv för tillfället, för att jag gillar känslan. Av mjuk len hud. Men jag skulle bli ganska sur om en man talade om för mig vad jag "borde" gå igång på eller inte, vad som får mig att fokusera på sex. Det är ju helt individuellt och kan vara något helt annat än mannen tror.

Jag tycker att det låter som att du är ganska trött på sexprat över lag. Oavsett vilken vinkling på det det är. Och då kanske det handlar om att du måste få tid att hitta tillbaka till din sexualitet på egna villkor, hitta DIG i det och vad du själv gillar med dig. Hår eller inte hår. Det är en futtig sak i sammanhanget.

(Och tack för berömmet här ovan, förresten. Kram!)

Vardagslyx... sa...

Håller med dig här ovan!
Måsten och krav blir lätt avtändande.
Mindre fokus på sex är kanske den bästa "tändningen " för dig?

Fortfarande lycklig sa...

Det är så sant som det är sagt. Vilken underlivsfrisyr man har bestämmer man rimligen själv. Liksom vilka underkläder man har. Ett annat tema.

Självklart kan tjejer SJÄLVA tända på att vara rakade. Liksom det finns män som känner sig mer sexuella i sig själva om de är det. Alla varianter finns och det enda som är konstigt och fel är när det skapas normer som man inte får lov att befinna sig utanför.

Caroline sa...

Jag tycker det är fjantigt att be om rakning och påstå att du njuter av det. Har du provat någon gång så vet du väl bäst själv.

Anonym sa...

Och en sak till som många glömmer att berätta, det kliar herrejösses mycket när det växer ut! Man tror att det är något annat otrevligt men det är bara alla tusentals små hår som kryper fram och vill växa växa. Tänk på det också!

/K

Fortfarande lycklig sa...

K: Absolut en av de viktigaste anledningarna till att jag inte längre rakar mig. Ständig denna klåda och denna klibbighet. Hu.

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

För mig som man räckte det med att se en närbild på en nyrakad amatör(nåja)porrstjärna för att för alltid tappa lusten till rakade kön. Utslagen förde tankarna till en informationsskrift om hudproblem.

Däremot är det väldigt skönt ( :-) ) och, ahem, stimulerande att hjälpa frun att frisera sig lite när det är väldigt varmt, t ex. Men bara på hennes begäran.