2 december 2011

2011

November är slut och vi har en ny månad framför oss
Julmånaden, den sista det här fina året

Nu ska jag inte gå händelserna i förväg
och skriva en nyårskrönika redan den andre december
Men jag tror inte på skrock och att inte utmana ödet
så jag säger det redan nu:

2011 är mitt livs hittills lyckligaste och bästa år!

Hittills!
Sug på den!

Det senaste tillskottet är att jag kan kommunicera med exmannen
utan att känna att nackhåren reser sig
Jag kan tänka klart och nyktert på det som hänt,
se min egen del och hans
Hur vi blev de vi blev med varandra
Att det blev fel redan från början
Att vi båda felade och gjorde ont värre

Det är en sån skön efteråt-känsla, att kunna se helheten
och lägga bakom sig
Jag känner mig själv bättre än någonsin
På många sätt är jag en äldre, klokare och tryggare version
av mitt 20-åriga jag
Och det känns fint som fan
Tack livet och tack min älskade!

Inga kommentarer: