18 december 2011

Lucka 18: Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör

Jag har flera drömda resemål men inget som jag känner att jag absolut måste åka till. Det ligger inte för mig att längta till speciella platser på det sättet. Jag längtar efter händelser mer än platser. Men visst finns det resemål som jag känner mig lockad av. Jag vill resa i USA och jag vill åka till fler storstäder i Europa. Inget ouppnåeligt eller farligt alls.

Jag tror att resesällskapet och sättet att resa på är viktigare än platsen jag besöker. Att få resa med någon som är lätt att vara med, som inte bråkar och tjafsar, som i stort sett vill samma saker som man själv och som är villig att kompromissa med det som inte är gemensamt. Som kan göra saker för min skull och som också kan hoppa över saker för min skull. Som har idéer men som inte kräver saker eller surar sig till att det blir som han vill. En vuxen människa som tar ansvar.

Harmonin i vardagen är den bästa resan.  

Inga kommentarer: