17 december 2011

Lucka 17: Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig

Det här är lite festligt, för när min pojkvän och jag just hade träffats - innan vi var ett par men nog båda kände att vi var på väg att bli det - så mailade vi en massa med varandra och gav varandra olika uppdrag/frågor att svara på. Och en av de frågor som han ställde till mig var just denna: hur ser en perfekt dag ut för dig?

Jag skulle kunna leta upp mitt svar och kopiera det för jag är rätt säker på att det håller idag med. Men jag gör inte det, utan jag formulerar mig på nytt.

En perfekt dag kan se ut på olika sätt, är jag t ex på jobbet innehåller den vissa saker (och inte andra). Men nu svarar jag som om det är en ledig dag som avses. Inte för att det blir lättare av det, men ändå.

En perfekt dag för mig är en dag på resa med min älskade. Det är så det känns nu, just innan jul och trött av både jobb och ett halvstort barn med småbarnsbeteende. En dag i en främmande storstad, på tredje dagen av en veckolång vistelse, när man hunnit kolla in och lära sig hitta lite och ännu har många dagar kvar. Det är varmt men inte hett och vi promenerar omkring och bara tar in allt; stannar och tar en kaffe, shoppar lite, tittar på folk. Kramas och pratar oavbrutet. Vi köper lunch och äter i en park, vilar i skuggan. På kvällen går vi ut och äter, delar en flaska vin eller två och efter det går vi hem till vårt mysiga lilla hotell och-

-längre än så får inte ni följa med