9 december 2011

Lucka 9: Berätta om en av dina favoritlåtar

(Jag skriver kalenderinlägg vartefter
för de dagar jag missade
eftersom jag kom igång sent
Ligger under Julkalender i etikettmolnet) 

Men nu ska det handla om en favoritlåt
Detta är på riktigt svårt!
Men det är en av, det gör det ju lite lättare
Just nu, denna regniga morgon,
är det en låt som slår an den starkaste tonen

Jag har valt Find the river med REM
Den var min tröstlåt, min styrkelåt
när jag skilde mig från mina stora barns pappa
Min lyckliga skilsmässa, jo så tänker jag på den
Då var det det bästa jag gjort, att lämna en relation
med en man som kommit att bli min bästa vän
men inget mer

När jag lyssnar på den nu känner jag samma
obändighet som då
Den gör mig stark och min egen    
På ett bra sätt
Sådär jag klarar allt-ig!

Lyssna!
... och läs texten
Rockpoesi när den är som bäst!
Och Michael Stipes fantastiska röst är nästan den enda
som jag känner igen vad han än sjunger
Love it!
  

2 kommentarer:

Caroline sa...

Har klickat och ska lyssna nu! Jag har också låtar som har hjälpt mig, hjälpt mig att vara stark eller gråta, men de är inte mina favoritlåtar utan mer som... verktyg?

Fortfarande lycklig sa...

Jag förstår hur du menar, att det finns låtar som man har till olika saker. Men Find the river kvalar in som både verktyg och favorit. Jag kan lyssna på den hur många gånger som helst, jag tröttnar inte.