6 december 2011

Jul och en sommar sen

Oj så många dagar det har gått
utan att jag skrivit något här
eller någonstans alls

Inget har hänt, inget som inte händer hela tiden
Jag har bara haft annat för mig och livet,
det fina livet, har fått ta all tid

Min älskade och jag planerar sommaren
Jo, redan nu
Det kan behövas när vinterkylan kryper inpå
och dubbla ollar inte räcker för att hålla kroppen varm

Vi ska åka någonstans tillsammans
och vi ska åka någonstans med barnen
Det är mysigt att fundera på vart

Men först är det jul
Vi ska fira alla sju tillsammans
Första gången, men inte sista
Julen är inte viktig på samma sätt längre
Den är viktig på andra
Julafton just, spelar mindre roll
Det är före och efter som är bäst
Men det finaste av allt är all tid
Att vara nära med de kära

(Halleluja nästan, va?!)

Inga kommentarer: