3 december 2011

Lucka 3: Berätta om din bästa vän

Min bästa vän
En person
Det går inte att välja bara en!
Men jag ska göra det ändå
Jag väljer Genus för hon är den som har betytt allra mest
på så många sätt
Och det betyder att jag inte kan skriva nåt
- inte nu i alla fall - om Smilgrop eller Äpplet t ex
Fast de är mina finaste och bästa, de med

Min Genus
För mig är hon den lillasyster jag alltid saknat
Hon är den jag är allra mest stolt över
Hon är den klokaste och den som fattar allt
Den som inspirerar mig på alla plan
och som gör mig till en bättre människa        
Hennes hem är som mitt och det beror både på
hur det ser ut där och på hurdan hon är:
Den mest välkomnande och samtidigt mest avslappnade
värdinna man kan tänka sig
Det är lätt att vara med henne
Lätt att älska henne
Fina, fina Genus

Inga kommentarer: