10 oktober 2011

Versaler och sex

Jag är ovan vid så mycket
Det mesta är annorlunda nu
Roligare, finare, gladare, lättare, mer kärleksfullt
Det är bra, så klart!
Men som de flesta går jag ibland på autopilot och
agerar utifrån hur det var förr
Då när jag inte fick vara ledsen
(vilket bara gjorde mig ännu ledsnare)
Då när allt jag sa skulle ifrågasättas
(vilket gjorde att jag undvek att berätta saker)
Då när jag ständigt var bedömd
(vilket, även det som sades var snällt, gjorde mig stressad)

Idag bad jag om ursäkt för att jag var PMS-ig och ledsen
Och han den finaste kontrade med att versalt säga åt mig att
SLUTA BE OM URSÄKT!
Ibland måste man ta i                

En annan ovanhet som jag inte riktigt kan hantera är
att jag vill ha sex oftare än han
Inget annat finns på min karta än att man är två om det och
att båda måste vilja om det ska bli
Så det handlar om att hantera och det
Det är lite jobbigt
Jag blir ledsen
Och då får jag skälla lite på mig själv
Använda versaler:
SLUTA KÄNNA DIG MINDRE ÄLSKAD!
SLUTA VARA RÄDD!
Det hjälper lite grann

Inga kommentarer: