6 oktober 2011

Min kropp, äntligen!

Att bo i sin egen kropp
Känna att den är min, tycka om den
Se den

Jag har haft komplex i hela mitt liv
Alltid
Nu har jag nästan inte det
Nu är första gången som min egen vuxenhet, min ro
möter hans blick
Han tycker om mig som jag är
Han vill ha mig, men tittar inte sönder mig,
skickar inte in mig i bedömningens mörker

När man har svårt att se sig själv, svårt att tycka om
sig själv
är det förödande när någon annan
tar rollen som den som ska se och tycka
Det ger ett beroende, det gör att allt blir upphängt
på vad denna någon säger och tycker

Nu är det jag och min kropp
Jag tycker om mig själv
och det är så himla roligt!
Allting blir lättare då

Även om jag fortfarande inte ser mig själv med öppna
ögon, så känner jag mig ändå bekväm i min kropp
Hemma, äntligen

2 kommentarer:

Livet just nu sa...

Grattis! :-)
Jag har också upptäckt lyckan med att vara älskad för att jag är som jag är. Ser ut som jag gör. Att se ut precis så som hans dröm.

Jag har också kommit en bit på väg med att acceptera mig själv. Tycka att jag är fin och tycka om mig.
Det är stort.

Fortfarande lycklig sa...

Tack! Och grattis till dig med! Det är en så underbar känsla att vara omtyckt och inte känna att man måste göra om sig. Det blir en positiv spiral av det.