27 oktober 2011

Sockrade bär

Jag tycker om att ha torkad frukt på gröten
Aprikoser, blåbär, gojibär
Utöver att det är gott inbillar jag mig att det är nyttigt
Men det finns ett problem
och det är att de här produkterna ofta är sockrade
Varför kan man ju undra, men så är det
Och det går ju inte alls
om man är sockerberoende på avgiftning
(inte sen heller)

Annars går det bra det där
Det har snart gått sex veckor och jag har inte blivit ifrågasatt
mer än en handfull gånger och inte på ett jobbigt sätt
Inget tjat
Min pojkvän är ingen godisgris och det underlättar
väldigt mycket
Vi äter nötter eller chips om vi vill ha lite snacks
till fredagsvinet
Och vi har alltid hellre fikat på mackor än bullar
Han är ett fantastiskt stöd i sig själv också och inte bara
i vad han gillar att äta och inte
Han tar mig på allvar men överfokuserar inte
på min ätstörning
Den finns där men jag är inte = min ätstörning
Det är lätt att må bra när man har en så underbar människa
vid sin sida

Inga kommentarer: