24 oktober 2011

Med honom

Ligga sked
har blivit ett sätt att somna
Ligga nära, nära
Han bakom, jag framför
hans arm runt mig, hårt
Alltid likadant
Jag sover som ett spädbarn nära honom
Somnar gott, sover rofyllt, vaknar utvilad och
lugn i magen
Han är den finaste
det bästa som hänt

Tillsammans med honom är jag mig själv
utan begränsning
utan krav på att vara någon annan
Jag är sedd och älskad
Han får mig att växa genom att inte vilja ha nåt annat
än det jag är
Det är en underbar inställning som jag önskar att fler
människor fick leva omgivna av

Med honom är jag trygg i min kropp
och det är också nytt
Jag är älskad men inte bedömd
och det gör mig säker:
Jag duger som jag är

2 kommentarer:

Livet just nu sa...

Precis så som det ska vara. Lycka.

Kram!

Fortfarande lycklig sa...

Ja. Lycka i ren form för första gången på många år. Utan oro.

Kram!