10 oktober 2011

Peta inte i mitt liv!

Vad lätt jag fortfarande har för att bli störd
på saker Exmannen säger till mig
Det i sig stör mig
Som idag
Han mailade en fråga om ett byte av dag
(Jag ska träffa några gamla tjejkompisar
en lördag när det är barnhelg
och han ville stämma av när det är)
Jag svarade när men också att jag inte vet om det bli
eftersom jag inte känner riktigt för det
(av skäl som kräver en egen bloggpost)

Det låter lite uppgivet, svarade han        
Och jag, jag gick igång på alla åtta

Jag klarar inte av att ta det som den omtanke den kan ha varit
Jag ser bara den alltför välbekanta viljan att peta i min
personlighet och mina val
Mitt sätt att vara, helt enkelt
Så många år av att inte få vara som en är -
glad, ledsen, arg, blyg, håglös, energisk
what ever - 
har gjort mig överkänslig
                  

Inga kommentarer: