16 oktober 2011

Jag blir hel. Fullt ut min människa

Jag skriver på annat håll nu
Vågar knappt säga det till mig själv ens
för jag är rädd att det ska brista som ett troll i solskenet
men jag gör det: skriver på nåt mer och större
Det gör inte bloggandet mindre viktigt och angeläget
men det är oändligt skönt att slippa tänka hela tiden
på att inte lämna ut detaljer, skapa nya namn på människor och
vara rädd att någon ändå ska förstå
Jag skriver precis det som kommer för mig men jag har
hittat en form som funkar
Som driver mig framåt och som känns rätt

Jag ska inte längta mer, jag ska faktiskt göra
Och jag måste börja såhär: med mig själv
Jag är i vägen för mig själv
Det måste ut först, allt
Jag gör inte upp fler planer än så
Jag vet bara detta: jag ska inte längta utan agera
Jag ska våga nu
Jag har väntat länge nog och jag ska inte
snegla på vad andra gör, inte försöka kopiera
Vara jag
Full ut
Det som sker är läkning
Jag läker

Inga kommentarer: