31 augusti 2010

Hus? Nej

Nej, det blir inget hus
Inte nu, inte det
För mycket att fixa, för liten tomt, för fel
Så jag behövde inte fundera så mycket mer

Det finns fler dock
Hus
Och funderingar

Jag bär på en stor rädsla för att fatta fel beslut
Vare sig jag stannar eller inte
så är jag rädd att det ska vara fel beslut
För hur vet man?
När vet man?
Nånsin?

Min vän Äpplet som jag berättat om,
hennes kärlek säger att han inte kan lämna sin tjej
"just nu"
När kan han det då?
När är det läge?
Är det inte alltid fel
eller rätt, beroende på hur man ser det

Är jag likadan?
Vad är det jag väntar på?
Vad är det jag tror på?

Jag tror på oss, på det vi har och vill tillsammans,
på att terapin ska göra nytta
på att min lust ska bli trygg och levande igen
på att vår familj är det bo jag vill leva i

Jag gör verkligen det
Och ändå känner jag kletig leda
Ändå längtar jag efter den renskrubbade känslan
av mitt eget liv

Inga kommentarer: