15 augusti 2010

Söndagskväll efter festival

Hemma nu
i tom lägenhet
Kluven känsla i magen
Jag brukar gilla detta, att komma hem till ingenting
till allting som är mitt
Ensamheten, tiden, tystnaden
Nu är det ensamt på ett sämre sätt än annars

Mannen och Yngstan kvar hos honom
Jag här

Vi har haft en fin helg med vänner och så mycket musik
att man skulle kunna tro att det räcker för ett liv
Men det gör det inte
Jag vill redan ha mer
av allt det där

Jag orkar just nu inte tänka på sen
Orkar inte ta ställning till nånting mer
än vilken bok jag ska lägga mig i soffan med

Imorgon är det jobb och vanligt liv
en rad dagar fyllda av helt andra saker
Det blir fint det med

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag har hittat hit rättså nyligen men är verkligen glad att jag hittade just hit. Bloggen är som poesi, fast ännu bättre för man vet att poesin kommer liksom live, direkt ur någons verklighet. Du skriver så avskalat, precist och ändå så sprängfyllt. Verkligen en upplevelse varje gång. Tack!

Fortfarande lycklig sa...

Herregud - TACK! Jag är rörd över dina fina ord och känner mig hedrad av att du vill läsa. Välkommen hit!