25 augusti 2010

Om en annan vänskap

Min vän Äpplet har en vän
En manlig sådan
De vill båda vara mer än vänner
men han har tjej
(Huruvida han är på väg att lämna henne eller inte
har jag ingen aning om)

Äpplet och han har ingen relation, det är inget prassel
utan bara en förvissning om att
såhär är det
Vi vill ha varann

Är det ok?
Att vilja ha en annan, är det månne otrohet redan det?

Han ger henne presenter
Dyra, fina, omsorgsfullt valda
(Hon vill för sin del bara ha honom och inte saker)

Är det ok?
Att lägga tusentals kronor
av en förmodat gemensam ekonomi
samt såklart tid och kärlek på att köpa
fina saker till en annan kvinna?

Nej och nej
Skulle jag svara
Det är att ha sitt hjärta någon annanstans

Bara som en relief till de senaste dagarnas
diskussioner

4 kommentarer:

L sa...

Håller helt och hållet med dig.
Han är otrogen enligt mitt sätt att se på det.
Han har en relation med en annan kvinna som han döljer för kvinnan han lever med.
Spelar ingen roll att de inte har sex eller är intima.
Så förnedrande för kvinnan han lever med....

Anna sa...

Kan bara instämma med er båda. Kram

Caroline sa...

Jag tycker han är en patetisk krake om han inte lämnar relationen han har med Äpplet om han känner som du beskriver. Jag tycker det absolut är otrohet och riktigt avtändande. Men det kanske Äpplet skiter i.

Fortfarande lycklig sa...

Det var ju inte så förvånanade svar. Jag tycker att det är ett solklart fall av oaceeptabel beteende. Även om killen och hans tjej hade haft ett fritt förhållande (vilket de inte har) så skulle det han gör med Äpplet vara otrohet. Enligt devisen "allt man inte kan berätta för sin partner..." Med reservationen att det bara gäller om partnern har en sund och "normal" syn på vad man får inte och inte får när mnan är i en relation.

Jag tycker såklart att han ska lämna sin tjej och följa sina känslor till Äpplet men det är en annan femma.