29 augusti 2010

Helhet

Spotify bråkar med mig
Jag vill lyssna på hela The Nationals nya skiva
men får bara en låt i taget

Nåväl
Det överlever jag
Det är värre att uppleva att jag får livet en bit i taget
och inte hela på en gång
Att delarna inte hänger ihop
Livet med familjen nuddar vid livet med vännerna
men mindre än jag skulle vilja
Livet på jobbet nuddar vid familjen
men mindre... osv

Det finns ingen helhet
(Undrar om det gör det för någon nuförtin)

Jag har träffat vänner, lagat mat och pratat
ätit världens godaste middag, druckit en massa vin
och suttit ute tills midnatt invirade i varsin filt
Jag har haft det bra

Men det hänger inte ihop med resten,
med hela mig
Finns det nåt hela mig?
Jo men det klart att det gör
och det är inte avhängigt av andra
Inte på ett negativt sätt i alla fall
Jag är centrum i mitt liv och det är vackert
Jag bestämmer, kan välja och välja bort

Nu regnar det utanför mitt fönster
Jag skulle just gå ut
men tror att jag väntar ut uppehåll med att bilda helhet
med min katt under en filt

Inga kommentarer: