26 augusti 2010

Trött

Trötthet är många saker
Man kan bli trött av många olika skäl

Igår kväll var jag trött i betydelsen utmattad, urlakad och sömnig
efter hektiska dagar på jobbet och lite för lite sömn
Jag ville bara sova
Läsa lite kass deckare och sen sova

Mannen ville hångla (och mer)
Och tyckte att jag var tråkig
Det kan jag köpa
Men att han där och då (elva på kvällen)
ville dra igång en diskussion om varför
jag var så fjär och var det nåt annat och-

Det gjorde mig trött på ett helt annat sätt
Trött på det sättet som innebär att jag får svårt att sova

Kanske är det där med hus och tillsammans inte
nån så bra idé i alla fall

6 kommentarer:

Caroline sa...

Han fiskar eftersom någon av dina läsare går till honom med korta dramatiska meddelanden om det du skriver.

Och det här har jag funderat ett slag på om jag ska skriva eller inte och egentligen inte kommit fram till något bra svar...

Det går bra att säga till mig att jag ska hålla käft. Jag ska förstå det på rätt sätt.

Anonym sa...

Eller så läser han här själv?

Anonym sa...

Har fattat via hans blogg att nån mailar honom om hintar om vad du skriver =(
Såg det igår kväll när jag gick in där.

Fattar inte hur man kan göra så om man får fortroende att få bloggadressen.

Eller så har han hittat den själv =(

Och nej...jag tycker du verkligen, verkligen tänker igenom husköp och samboskap ORDENTLIGT...
Kan det vara den saken som gör att du låser dig helt och inte känner lust.

Går det inte släppa tanken på hus och samboskap ett tag och fortsätta som särbo och se vart du landar i lust och magkänsla och allt??

Kram M

Fortfarande lycklig sa...

Anade det. Nej, Caroline, var inte tyst. Jag behöver dina ord.

Caroline sa...

Jag menade alltså om att "skvallra tillbaka" om att någon skvallrar härifrån. Jag var osäker på om det var och är rätt att skriva det till dig. Kanske skulle jag bara vara tyst.

Men.

Jag har fått för mig att du är en person som passar mig och om vi var vänner så hade jag berättat att jag visste att någon skvallrat och baserat på det så tjallade jag...

Fortfarande lycklig sa...

Caroline: Jag fattade det så och jag vill gärna veta. Inte vad HAN skriver men om någon sladdrar om vad JAG skriver. Jag tror att du och jag tänker ganska lika om saker och ting.