17 augusti 2010

De viktiga människorna, ja
Vilka är de?
Oavsett i vilken tid eller i vilket sammanhang,
de där som alltid finns
Vet man det i nuet?
Eller är det per definition något som visar sig
först efteråt?

Det är nog så att man ska fråga magen där med

De senaste tre åren har jag hittat fram till
ganska många människor
gamla och nya

En del av dem vet jag bestämt att jag har för livet
En del av dem vet jag lika bestämt att jag inte
kommer att ha kvar

Men så finns de där andra
De som lärt mig något specifikt
De som stått mig nära under en kort tid
De som sårat mig mer än jag trodde var möjligt
och på sätt som jag inte trodde jag kunde bli sårad

På ett sätt är de med mig för livet
även om jag aldrig kommer att träffa dem igen

Men gudihimlen vad man kan bli pladdrig
av en romantisk film

Inga kommentarer: