11 augusti 2010

En lista

... som jag lånade av fina Joanna. Gillar såna här. Både att läsa andras och att fylla i.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att spela Wii med mina stora barn
Vad gjorde du kl 08 i morse: Sa hejdå till Mellan som gick till skolan
Det sista du sa högt: Ha det fint nu, hejdå
Det senaste någon sa till dig: Mmm. Hejdå mamma
Vad har du druckit idag: Te
Vad var det senaste du åt: Frukost, dvs yoghurt med müsli, 2 smörgåsar med ost
Vad var det senaste du köpte: Middagsmat igår. Annars lite nya hemprylar på Ikea i förra veckan.
Vad är det för färg på din ytterdörr: Brun trädörr
Vad är det för väder hos dig nu:
Mulet, regnet hänger i luften
Godaste glassmaken: Vanilj
Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Nej. Men jag tror att man kan känna ögonblicklig lust och värme med en ny människa
Drömmer du mardrömmar: Jag drömmer massor, med alla möjliga innehåll
Trivs du med ditt jobb:
Jag älskar mitt jobb!
Favoritklädsel: Klänning
Favoritlåt just nu:
Conversation 16, The National
Vad ser du om du tittar till höger:
Ut genom mitt köksfönster, träd och längre bort ett annat hus
Vad gör dig glad just nu:
Smått och stort: Att Yngstan som haft feber hela natten sover nu, att jag inte känner stress över att vabba, att alla mina barn är harmoniska och att Mannen och jag har det fint
Vad
ska du göra härnäst: Kolla jobbmailen och sen hämta tvätt i tvättstugan. Skriva och läsa lite tills Yngstan vaknar
Höger eller vänsterhänt: Högerhänt. Väldigt
Humör just nu: Lugn och tillfreds
Favoritgodis: Choklad och hallon-lakrits-godis
Kläder just nu:
Morgonklädd, dvs velourbyxor och reklamtisha
Sommarplaner: Sommaren är ju snart slut, men återstår gör Way out west i helgen. Blir kul!
Hur många kuddar sover du med:
En. En tempurkudde som är en gudagåva från Mannen. Den bästa present jag nånsin fått.
Spelar du något instrument:
Nej. Helt omusikalisk
Morgon eller nattmänniska: Natt, definitivt. Men jag önskar ibland att jag var mer morgonmänniska, det är så magiskt med tidiga mornar innan alla andra vaknat, dis över daggvått gräs
Vad är viktigast för dig: Att mina barn mår bra
Är du kittlig: Ja, väldigt
Snarkar du: Nej, inte ens när jag är förkyld
Stjärntecken:
Jungfru
Äckligaste insekten: Kackerlacka. Men av de som man utsätts mer frekvent: geting
Längtar du mest efter just nu: Att Yngstan ska bli frisk.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Jag gillar också listorna! Ska nog knycka :)

Fortfarande lycklig sa...

Det ser jag fram emot! :))