17 september 2010

Ups and downs

Det är pubertalt väder här idag
regn och sol om vartannat
När jag cyklade hem från mataffären nyss
såg jag den vackraste av regnbågar

Vädret är lite som jag
Humöret tar sina skutt, vissa stunder känns
livet lekande lätt, självklart och roligt
Oftast är det så
Men vissa stunder känns
det mesta tungt och trist
Som att det inte kommer att bli bra hur jag än gör

Lämna?
Stanna?
Leva ensam eller tillsammans?
Hoppas eller vara realist
Längtan efter kärlek finns där
växer sig allt starkare
Jag längtar så efter att känna det stora starka självklara
Börja om där vi var en gång för länge sen
Se allt jag såg då och känna samma
Han är ju så mycket mer nu, äldre och finare
Men såren, de jävla såren - de vill inte läka

Äh, nu gaggar jag igen
Fin helg på er!

Inga kommentarer: